PRIVACY
Voor een goede behandeling is het noodzakelijk dat ik als uw behandelende therapeut een dossier aanleg. Dit is ook een wettelijke plicht opgelegd door de Wet op de geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO). Uw dossier bevat aantekeningen over uw gezondheidstoestand en gegevens over de uitgevoerde onderzoeken en behandelingen.
Ook worden in het dossier gegevens opgenomen die voor uw behandeling noodzakelijk zijn en die ik, na uw expliciete toestemming, heb opgevraagd bij een andere zorgverlener bijvoorbeeld bij de huisarts.
Ik doe mijn best om uw privacy te waarborgen. Dit betekent onder meer dat ik:
Als uw behandelende therapeut heb ik als enige toegang tot de gegevens in uw dossier.
Ik heb een wettelijke geheimhoudingsplicht (beroepsgeheim).
De gegevens uit uw dossier kunnen ook nog voor de volgende doelen gebruikt worden:
PRIVACY OP DE ZORGNOTA
Op de orthomoleculaire zorgnota die u ontvangt staan de gegevens die door de zorgverzekeraar gevraagd worden, zodat u deze nota kan declareren bij uw zorgverzekeraar.
Uw naam, adres en woonplaats
Uw klantnummer en/of uw geboortedatum
de datum van de behandeling en de duur van de behandeling.
een korte omschrijving van de behandeling, bijvoorbeeld ‘24000 Orthomoleculair consult’
De orthomoleculaire nota wordt aan u persoonlijk overhandigd, zodat u deze zelf bij uw zorgverzekeraar kunt indienen. Of de nota wordt via een beveiligde mailverbinding naar het door u opgegeven mailadres gemaild.
Op de diëtisten zorgnota staat:
Het BSN nr., geboortedatum, naam, adres, postcode, polisnummer, naam van de verzekering, datum van de behandeling met daaraan gekoppeld een behandelingscode bv. chronische verstopping (alles in codetaal) eventuele verwijzer, duur van de behandeling bv. 30 minuten (gaat in eenheden van 15 minuten), soort verzekering: via basiszorg, aanvullende of ketenzorg.
Deze gegevens worden allen via een beveiligde verbinding verzonden naar Vecozo. Dit is een verzekeringsportaal waar alle verzekeraars bij aangesloten zijn. De verzekeraars halen zullen de hier bovengenoemde gegevens uit het verzekeringsportaal van Vecozo.
Zonder deze gegevens vindt geen declaratievergoeding plaats door uw verzekering.
Klachten
Als u niet tevreden bent over de behandeling of de werkwijze van de diëtist, dan kunt u dit te allen tijde aan de diëtist voorleggen. Wanneer u er met haar niet uitkomt, dan kunt u terecht bij het klachtenloket. Zij zijn te bereiken via telefoonnummer 030-310 09 29
Email: info@klachtenloketparamedici.nl
T: 030 310 09 29
of via internet www.klachtenloketparamedici.nl
Als u niet tevreden bent over de behandeling of werkwijze van het orthomoleculaire therapie gedeelte kunt u dit ook voorleggen aan een klachtenfunctionaris van het klachtenloket paramedici
Binnen de MBOG hebben we momenteel twee klachtenfunctionarissen. De klachtenfunctionaris kan de cliënt helpen met onder andere het formuleren van de klacht. Echter, de klachtenfunctionaris is ook de persoon die kan helpen om tot een goede oplossing voor beide partijen te komen. Mocht de klachtenfunctionaris daar onverhoopt niet in slagen, dan heeft de cliënt de mogelijkheid om de klacht bij de Geschilleninstantie of het Tuchtcollege in te dienen. De cliënt dient hiervoor 50 euro te betalen. De cliënt kan er aan het begin ook voor kiezen om meteen naar het Tuchtcollege te stappen. Hij/zij betaalt op dat moment meteen die 50 euro. Het Tuchtcollege bekijkt of de klacht ontvankelijk is en, zo ja, dan treedt de procedure in werking.
Voor een goede behandeling is het noodzakelijk dat ik als uw behandelende therapeut een dossier aanleg. Dit is ook een wettelijke plicht opgelegd door de Wet op de geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO). Uw dossier bevat aantekeningen over uw gezondheidstoestand en gegevens over de uitgevoerde onderzoeken en behandelingen.
Ook worden in het dossier gegevens opgenomen die voor uw behandeling noodzakelijk zijn en die ik, na uw expliciete toestemming, heb opgevraagd bij een andere zorgverlener bijvoorbeeld bij de huisarts.
Ik doe mijn best om uw privacy te waarborgen. Dit betekent onder meer dat ik:
- zorgvuldig omga met uw persoonlijke en medische gegevens,
- ervoor zorg dat onbevoegden geen toegang hebben tot uw gegevens
Als uw behandelende therapeut heb ik als enige toegang tot de gegevens in uw dossier.
Ik heb een wettelijke geheimhoudingsplicht (beroepsgeheim).
De gegevens uit uw dossier kunnen ook nog voor de volgende doelen gebruikt worden:
- Om andere zorgverleners te informeren, bijvoorbeeld als de therapie is afgerond of bij een verwijzing naar een andere behandelaar. Dit gebeurt alleen met uw expliciete toestemming
- Voor het gebruik voor waarneming, tijdens mijn afwezigheid
- Voor het geanonimiseerde gebruik tijdens intercollegiale toetsing.
- Een klein deel van de gegevens uit uw dossier wordt gebruikt voor de financiële administratie, zodat ik, of mijn administrateur een factuur kan opstellen.
PRIVACY OP DE ZORGNOTA
Op de orthomoleculaire zorgnota die u ontvangt staan de gegevens die door de zorgverzekeraar gevraagd worden, zodat u deze nota kan declareren bij uw zorgverzekeraar.
Uw naam, adres en woonplaats
Uw klantnummer en/of uw geboortedatum
de datum van de behandeling en de duur van de behandeling.
een korte omschrijving van de behandeling, bijvoorbeeld ‘24000 Orthomoleculair consult’
De orthomoleculaire nota wordt aan u persoonlijk overhandigd, zodat u deze zelf bij uw zorgverzekeraar kunt indienen. Of de nota wordt via een beveiligde mailverbinding naar het door u opgegeven mailadres gemaild.
Op de diëtisten zorgnota staat:
Het BSN nr., geboortedatum, naam, adres, postcode, polisnummer, naam van de verzekering, datum van de behandeling met daaraan gekoppeld een behandelingscode bv. chronische verstopping (alles in codetaal) eventuele verwijzer, duur van de behandeling bv. 30 minuten (gaat in eenheden van 15 minuten), soort verzekering: via basiszorg, aanvullende of ketenzorg.
Deze gegevens worden allen via een beveiligde verbinding verzonden naar Vecozo. Dit is een verzekeringsportaal waar alle verzekeraars bij aangesloten zijn. De verzekeraars halen zullen de hier bovengenoemde gegevens uit het verzekeringsportaal van Vecozo.
Zonder deze gegevens vindt geen declaratievergoeding plaats door uw verzekering.
Klachten
Als u niet tevreden bent over de behandeling of de werkwijze van de diëtist, dan kunt u dit te allen tijde aan de diëtist voorleggen. Wanneer u er met haar niet uitkomt, dan kunt u terecht bij het klachtenloket. Zij zijn te bereiken via telefoonnummer 030-310 09 29
Email: info@klachtenloketparamedici.nl
T: 030 310 09 29
of via internet www.klachtenloketparamedici.nl
Als u niet tevreden bent over de behandeling of werkwijze van het orthomoleculaire therapie gedeelte kunt u dit ook voorleggen aan een klachtenfunctionaris van het klachtenloket paramedici
Binnen de MBOG hebben we momenteel twee klachtenfunctionarissen. De klachtenfunctionaris kan de cliënt helpen met onder andere het formuleren van de klacht. Echter, de klachtenfunctionaris is ook de persoon die kan helpen om tot een goede oplossing voor beide partijen te komen. Mocht de klachtenfunctionaris daar onverhoopt niet in slagen, dan heeft de cliënt de mogelijkheid om de klacht bij de Geschilleninstantie of het Tuchtcollege in te dienen. De cliënt dient hiervoor 50 euro te betalen. De cliënt kan er aan het begin ook voor kiezen om meteen naar het Tuchtcollege te stappen. Hij/zij betaalt op dat moment meteen die 50 euro. Het Tuchtcollege bekijkt of de klacht ontvankelijk is en, zo ja, dan treedt de procedure in werking.